Вы просматриваете: Главная > Автоновости > Hyundai представила фургон с водородной силовой установкой
Post Icon

Hyundai представила фургон с водородной силовой установкой

Hyundai представила фургон с водородной силовой установкой

Hyundai представила фургон с водородной силовой установкой

Компания Hyundai представила на выставке коммерческой техники IAA 2016 в Ганновере прототип фургона H350 Fuel Cell с силовой установкой на топливных ячейках. Запас хода новинки образовывает около 422 километров, наряду с этим заправка водородом занимает не более четырех мин., а единственным «выбросом» есть чистая вода.

В Hyundai H350 Fuel Cell четыре баллона большого давления (до 700 бар) установлены под полом между передней и задней осями. В них закачивается до 7.05 кг водорода, что после этого употребляется для выработки электроэнергии в совокупности топливных ячеек. Полученная в следствии химической реакции электричество накапливается в литий-полимерной батарее ёмкостью 24 кВт⋅ч, а после этого употребляется для питания мотора мощностью 100 кВт (134 л.с.).

Hyundai H350 Fuel Cell Concept

Силовая установка скомпонована так, что количество грузового отсека сохранился на уровне простого Hyundai H350 — от 10.5 до 12.9 куб. м в зависимости от размера колёсной базы. Этого хватит для размещения пяти европаллет. Помимо этого установкой на топливных элементах возможно оснастить пассажирскую версию H350 с 14-местным салоном.

H350 Fuel Cell способен разгоняться до 150 км/ч, что сопоставимо с большой скоростью серийных коммерческих автомобилей для того чтобы класса с двигателями внутреннего сгорания. Наряду с этим он фактически бесшумен как любой электромобиль и не выбрасывает в воздух вредные вещества.

Исходя из таких преимуществ в Hyundai высказали предположение, что водородные фургоны имеют хороший потенциал для ночных перевозок в городах и междугородних доставок грузов. Но, о возможности серийного выпуска коммерческих водородомобилей корейцы до тех пор пока ничего не информируют.

Простой Hyundai H350 дешёв в трех вариантах: грузовой фургон, микроавтобус и шасси с кабиной, и со стандартной (3435 мм) и удлинённой (3670 мм) колёсной базой. Габаритная протяженность Н350 – 5.5 либо 6.2 м, он оснащается 2.5-литровым турбодизелем CRDI, что сочетается с 6-ступенчатой МКПП. Мотор дешёв в двух вариантах мощности: 150 л.с. (373 Нм) и 170 л.с. (422 Нм).

Продемонстрировать пресс-релиз Скрыть

Hyundai Motor to Unveil H350 Fuel Cell Concept at the 2016 IAA Commercial Vehicle Show in Hanover

  • Hyundai Motor demonstrates light commercial vehicle application for hydrogen fuel cell technology
  • H350 Fuel Cell Concept takes under four minutes to ‘refuel’
  • Zero-emissions powertrain has no impact на следующий день load space

Sept. 21, 2016 – H350 Fuel Cell Concept at the 2016 IAA Commercial Vehicle Show in Hanover taking place from September 21 to 29. The powertrain study shows the potential for the company’s advanced hydrogen fuel cell technology in the light commercial vehicle (LCV) segment.
Providing a glimpse into the future of the LCV, Hyundai Motor’s H350 Fuel Cell Concept shows также of the company’s pioneering Fuel Cell powertrain for commercial application.
Unlike a conventional electric vehicle, which requires a number of hours to recharge, the 175-litre hydrogen tank can be filled in under four minutes – similar to the time it takes to refill a tank of gasoline or diesel in a vehicle with a traditional internal combustion engine. The H350 Fuel Cell Concept has a total range of 422 km, and emits only water.
The какое количество will explore four key areas: freedom to use mobility whenever and wherever; freedom to connect to everyday life while on the move; freedom from accidents and inconveniences; and freedom from environmental pollution and energy exhaustion.
The powertrain is intelligently packaged in such a way that its installation has no impact on the H350’s load area. Depending on wheelbase, the H350 provides 10.5 m³ or 12.9 m³ space – sufficient to accommodate five standard European pallets – or room for a 14-seat passenger compartment.
The Fuel Cell driveline enables almost silent operation of the vehicle contributing also to a reduction in noise pollution what makes it especially suitable for night deliveries in urban areas. The H350 Fuel Cell concept would be suitable not only for door to door and urban missions, but also to extended mileage missions thanks to the improved autonomy.
With the Fuel Cell powertrain capable of producing up to 100 kW (136 ps) and 30.6kg.m, the H350 Fuel Cell Concept is able to reach speeds of up to 150 kph – similar performance to LCVs powered by an equivalent internal combustion engine. Propelled by a near-silent electric motor, it also produces significantly less noise than conventional vehicles.
The H350 Fuel Cell’s powertrain is formed of a hydrogen tank, fuel cell stack, high-voltage battery pack, inverter, and electric motor. The 700-bar high-pressure hydrogen tanks, located under the floor of the vehicle between the two axles, store 7.05 kg of compressed hydrogen, which is then broken down into protons and electrons in the fuel cell stack. The electricity produced by the fuel stack is then stored in a compact 24 kW lithium-polymer battery pack, with the inverter converting the energy to an alternating current to power the 100 kW electric motor.
World leader in hydrogen fuel cell technology
Hyundai Motor is a world-leader in the development of hydrogen fuel cell technology, opening the world’s first mass production facility for Fuel Cell vehicles in February 2013. The company’s Fuel Cell powertrain represents a truly viable form of propulsion for everyday vehicles, from passenger cars to LCVs, and is the product of Hyundai’s commitment to sustainable transport.
The Hyundai ix35 Fuel Cell is the world’s first mass-produced and commercial available Fuel Cell vehicle, and is available to order from Hyundai’s dealer network. There are currently 50 units of ix35 Fuel Cell in use for members of the public in Munich, Germany. Hyundai’s Fuel Cell powertrain was demonstrated successfully during the 2006 FIFA World Cup in Germany, with the company’s Fuel Cell city bus used as an official vehicle throughout the tournament.
The 2016 IAA Commercial Vehicle Show is the world’s foremost exhibition for mobility, transport and logistics in the commercial vehicle segment. Hyundai Motor’s press conference takes place on Stand C61 in Hall 13, and begins at 11.00 CET, September 21.

Теги: hyundai мир новинки фургон электромобиль

Cool Toyota Hydrogen Fuel Cell Car


Записи по принципу Рандом:

самые интересные для Вас статьи, подобранные по важим запросам:

Метки: , , , ,

Комментирование закрыто.