Вы просматриваете: Главная > Автоновости > Беспилотники ford успешно испытали в полной темноте (видео)
Post Icon

Беспилотники ford успешно испытали в полной темноте (видео)

Беспилотники ford успешно испытали в полной темноте (видео)

Беспилотники Ford удачно испытали в полной темноте (видео)

Разработчики совокупности независимого вождения компании Ford испытали совокупность автопилотирования автомобиля в полной темноте на заводском полигоне в пустынной местности штата Аризона. В качестве подопытного автомобиля выступил Ford Fusion в гибридной модификации.

Самоуправляемый автомобиль ориентируется в пространстве, сопоставляют данные трёхмерных карт с результатами измерений оптических дальномеров (LIDAR — LIght Detection And Ranging), и простых камер, каковые действенны лишь днем. Для «лидаров» темнота не страшна, потому, что отсутствие дополнительных источников света никак не воздействует на замеры отличия во времени между получением и отправкой светового луча. В демонстрационном ролике автомобиль проезжает по заданному маршруту с отключённым освещением, а в устройствах ночного видения исследователей видны только проблески от дальномеров.

Важность корректной работы совокупностей независимого вождения ночью, отметили в Ford, конкретно связана с увеличением неспециализированной безопасности на дорогах. Так, согласно данным Национального управления безопасности перемещения на автострадах США (NHTSA), в настоящее время возможность попасть в аварию ночью приблизительно втрое выше, чем днём. Одновременно с этим LiDAR’ам освещение, другие ориентиры и дорожные указатели не необходимы. «Исходя из этого ночью независимые машины ездят кроме этого же с уверенностью, как и днём», — сообщил глава группы разработчиков Ford Джим МакБрайд.

Компания Ford разрабатывает собственную совокупность автопилотирования машин уже более десяти лет. В текущем году прототипы беспилотных «Фордов» выедут на дороги неспециализированного пользования в Калифорнии, Аризоне и Мичигане. Как и Audi, Toyota, и другие производители машин, инженеры «голубого овала» рассчитывают вывести серийные беспилотники на дороги неспециализированного пользования к 2020 году.

Продемонстрировать пресс-релиз Скрыть

WITTMANN, Ariz., April 11, 2016 – Recently, under the cover of night, a Ford Fusion Hybrid autonomous research vehicle with no headlights on navigated along lonely desert roads, performing a task that would be perilous for a human driver.

Driving in pitch black at Ford Arizona Proving Ground marks the next step on the company’s journey to delivering fully autonomous vehicles to customers around the globe. It’s an important development, in that it shows that even without cameras, which rely on light, Ford’s LiDAR – working with the car’s virtual driver software – is robust enough to steer flawlessly around winding roads. While it’s ideal to have all three modes of sensors – radar, cameras and LiDAR – the latter can function independently on roads without stoplights.

National Highway Traffic Safety Administration data has found the passenger vehicle occupant fatality rate during dark hours to be about three times higher than the daytime rate.

“Thanks to LiDAR, the test cars aren’t reliant on the sun shining, nor cameras detecting painted white lines on the asphalt,” says Jim McBride, Ford technical leader for autonomous vehicles. “In fact, LiDAR allows autonomous cars to drive just as well in the аккумуляторная as they do in the light of day.”

To navigate in the dark, Ford self-driving cars use high-resolution 3D maps – complete with information about the road, road markings, geography, topography and landmarks like signs, buildings and trees. The vehicle uses LiDAR pulses to pinpoint itself on the map in real time. Additional data from radar gets fused with that of LiDAR to complete the full sensing capability of the autonomous vehicle.

For the desert test, Ford engineers, sporting night-vision в первых рядах, monitored the Fusion from inside and outside the vehicle. Night vision allowed them to see the LiDAR doing its job in the form of a grid of infrared laser beams projected around the vehicle as it drove past. LiDAR sensors shoot out 2.8 million laser pulses a second to precisely scan the surrounding environment.

“Inside the car, I could feel it moving, but кожный покров I looked out the window, I only saw darkness,” describes Wayne Williams, a Ford research scientist and engineer. “As I rode in the back seat, I was following the car’s progression in real time using computer monitoring. Sure enough, it stayed precisely какое количество track along those winding roads.”

After more than a decade of Ford autonomous vehicle research, the company is dedicated to achieving fully autonomous driving capability, which, as defined by SAE International Level 4, does not require the driver to intervene and take control of the vehicle.

This year, Ford will triple its autonomous vehicle test fleet – bringing the number to about 30 self-driving Fusion Hybrid sedans for testing on roads in California, Arizona and Michigan.

These developments are key elements of Ford Smart Mobility, the plan to take Ford to the next level in connectivity, mobility, autonomous vehicles, the customer experience, and data and analytics.

Теги: ford производители машин видео новые разработки

Видео съемка при полной темноте


Записи по принципу Рандом:

самые интересные для Вас статьи, подобранные по важим запросам:

Метки: , , ,

Комментирование закрыто.