Вы просматриваете: Главная > Автоновости > Audi сделала из подвески электростанцию
Post Icon

Audi сделала из подвески электростанцию

Audi сделала из подвески электростанцию

Audi сделала из подвески электростанцию

Новая совокупность рекуперации Audi eROT может оказаться весьма действенной в условиях украинских дорог. Кинетическая энергия, появляющаяся в следствии перемещения колёс на протяжении вертикальной оси, преобразовывается при помощи особых электромеханических вращающихся демпферов в электрическую энергию и накапливается в отдельном литий-ионном аккумуляторе. Чем хуже дорога, тем больше электричества сможет выработать совокупность eROT.

Новая совокупность рекуперации Audi трудится в отдельном контуре с рабочим напряжением 48 В и установленным в задней части кузова аккумулятором ёмкостью 0.5 кВт⋅ч. К главной 12-вольтовой энергосистеме eROT подключается через преобразователь. Вместо простых телескопических амортизаторов на задней оси монтируются узлы с генераторами и компактными редукторами в горизонтальной плоскости, жесткость подвески возможно настраивать программно.

На протяжении опробований на простых германских дорогах совокупность трудилась со средней мощностью от 100 до 150 Вт (от 3 Вт на шоссе до 613 Вт на просёлочных дорогах). В условиях простой езды разработка разрешает автомобилю с гибридной силовой установкой сократить выбросы СО2 на 3 г/км, и снизить расход горючего на 0.7 л/км. Кроме этого подвеска без амортизаторов разрешат расширить количество багажника.

В то время, когда eROT покажется на серийных машинах в Audi не сказали. Одним из необходимых условий для реализации новой совокупности рекуперации названо наличие 48-вольтовой бортовой сети, которая есть главным компонентом стратегии электрификации модельного последовательности германской марки. К примеру, под таким напряжением трудится электрокомпрессор в новом Audi SQ7.

Продемонстрировать пресс-релиз Скрыть

In the mobility of the future, the recuperation of energy plays an increasingly important role, including in a car’s suspension. Audi is working on a prototype called “eROT,” in which electromechanical rotary dampers replace the hydraulic dampers used today for an even more comfortable ride.

The principle behind eROT is easily explained: “Every pothole, every bump, every curve induces kinetic energy in the car. Today’s dampers absorb this energy, which is lost in the form of heat,” said Dr.-Ing. Stefan Knirsch, Board Member for Technical Development at AUDI AG. “With the new electromechanical damper system in the 48-volt electrical system, we put this energy to use. It also presents us and our customers with entirely new possibilities for adjusting the suspension.”

The eROT system responds quickly and with minimal inertia. As an actively controlled suspension, it adapts ideally to irregularities in the road surface and the driver’s driving style. A damper characteristic that is virtually freely definable via немного increases на данный момент functional scope.

It eliminates the mutual dependence of the rebound and compression strokes that limits conventional hydraulic dampers. With eROT, Audi configures the compression stroke to be comfortably soft without compromising the taut damping of the rebound stroke. Another advantage of the new damper system is its geometry.

The horizontally arranged на данный момент motors in the rear axle area replace the upright telescopic shock absorbers, which allows for additional space in the luggage compartment.

The eROT system enables a second function besides the freely programmable damper characteristic: It can convert the kinetic energy during compression and rebound into electricity. To do this, a lever arm absorbs the motion of the wheel carrier. The lever arm transmits this force via a series of gears to an electric motor, which converts it into electricity.

The recuperation output is 100 to 150 watts on average during testing on German roads – from 3 watts on a freshly paved freeway to 613 watts on a rough secondary road. Under customer driving conditions, this corresponds to a CO2 savings of up to three grams per kilometer (4.8 g/mi).

The new eROT technology is based on a high-output 48-volt electrical system. As currently configured, its lithium-ion battery offers an energy capacity of 0.5 kilowatt hours and peak output of 13 kilowatts. A DC converter connects the 48-volt electrical subsystem to the 12-volt primary electrical system, which includes a high-efficiency, enhanced output generator.

Initial test results for the eROT technology are promising, thus its use in future Audi production models is certainly plausible. A prerequisite for this is the 48-volt electrical system, which is a central component of Audi’s electrification strategy. In the next version planned for 2017, the 48-volt system will serve as the primary electrical system in a new Audi model and feed a high-performance mild hybrid drive.

It will offer potential fuel savings of up to 0.7 liters per 100 kilometers.

Теги: audi гибрид новые разработки

Audi сделала из подвески электростанцию


Записи по принципу Рандом:

самые интересные для Вас статьи, подобранные по важим запросам:

Метки: , , , ,

Комментирование закрыто.