Вы просматриваете: Главная > Автоновости > Самый дешёвый volvo стал дважды турбированным (24 фото)
Post Icon

Самый дешёвый volvo стал дважды турбированным (24 фото)

Самый дешёвый volvo стал дважды турбированным (24 фото)

Самый недорогой Volvo стал два раза турбированным (24 фото)

Не задавайте вопросы нас, для чего компания Volvo выложила две дюжины фотографий автомобили, которая уже известна европейскому авторынку. Но имеете возможность задать вопрос, предложат ли новые экономичные дизели украинским клиентам. Да!

Volvo V40 и Volvo V40 Cross Country с моторами серии Drive-E покажутся в Украине по окончании премьеры в Женеве. Агрегаты эти очень занимательные, да и спокойные «европейские» фотографии также хороши.

Volvo подарила младшим автомобилям модельного последовательности новые агрегаты серии Drive-E. Двухлитровыми бензиновыми и дизельными моторами сейчас оснащают хетчбэки Volvo V40 и практически кроссоверы Volvo V40 Cross Country.

Премьера пятидверок с «гибридным» турбонаддувом, как ожидается, состоится в рамках Женевского автосалона в марте 2014 года. на данный момент самым дешёвым мотором для семейства V40 есть дизельный 1,6-литровый агрегат с отдачей в 115 л.с. и тягой до 270 Нм (354 515 гривен на 20:25 26 февраля 2014 года).

Новым для хетчей Volvo V40 станет дизельный агрегат D4 тягой 190 и мощностью сил до 400 Нм. Мотор оснащён двумя интеллектуальной системой и турбинами впрыска горючего i-Art (Autoua.net говорил об данный совокупности, шведы практически поставили компьютер у каждой форсунки).

Помимо этого хетчам Volvo V40 будет дешёв топовый бензиновый мотор серии Drive-E с 245 силами и 350 Нм крутящего момента. Он «надувается» как турбиной, так и механическим нагнетателем. Оба мотора двухлитровые и агрегатируются шестиступенчатой механикой либо новым восьмиступенчатым автоматом.

Тест-драйв Volvo V40 Cross Country — тёплый спринтер

Дизельный 190-сильный мотор обещает расход в 3,3 литра горючего на сто километров пробега, более замечательный, но менее тяговитый бензиновый попросит 5,8 литра. Динамика пятидверок с новыми агрегатами до тех пор пока малоизвестна.

В Украине топовый Volvo V40 предлагают с 254-сильным 2.4-литровым мотором за 436 584. Отметим, что моторы семейства Drive-E призваны заменить пяти- и шестицилиндровые агрегаты в модельном последовательности Volvo. Самый замечательный мотор серии Drive-E развивает 306 лошадиных сил и предлагается, к примеру, для кроссовера Volvo XC60.

Продемонстрировать пресс-релиз Скрыть

Volvo V40 D4 with new Drive-E powertrains:

The most powerful, lowest emission engine in its segment

Volvo Car Group’s new Drive-E powertrains – offering a world-class blend of drivability and low CO2 emissions – are now also available for the Volvo V40 and V40 Cross Country. The CO2 emissions of the 190 hp Volvo V40 D4 with manual gearbox are down to an outstanding 85 g/km – an offer no competitor is even close to matching.

“The Volvo V40 D4 offers a massive 80 hp more driving pleasure than other cars in the segment with CO2 emissions at that level. This is yet more proof that the Drive-E powertrains take efficient driving pleasure to a new dimension,” says Michael Fleiss, Vice President Powertrain at Volvo Car Group.

Initially, the V40 can be equipped with two engines from the four-cylinder Drive-E engine family: the 245 hp petrol turbo T5 and the turbo diesel D4 with 190 hp. An 8-speed automatic gearbox contributes to the refined drive.

Volvo V40 Cross Country

Outstanding mix

“Their outstanding take-off and responsiveness, combined with a smooth engine sound, will make the nimble V40 cars even more fun to drive, without compromising on modern customers’ demand for superb fuel economy and minimised CO2-emissions,” adds Michael Fleiss.

To deliver the desired responsive, smooth and fuel-efficient drivability, the Drive-E engines are teamed either with Volvo Cars’ new eight-speed automatic gearbox or an enhanced six-speed manual tuned for improved fuel economy. Versions with the automatic gearbox have paddles on the steering wheel for manual gear shifting.

Diesel with ground-breaking i-Art technology

The D4 turbo diesel comes with 190 hp and 400 Nm of torque. The engine features world-first i-ART technology with pressure feedback from each fuel injector instead of using a traditional single pressure sensor in the common rail.

Each injector has an intelligent chip on top of it that monitors injection pressure. Using this information, the self-adapting i-ART system makes sure that the ideal amount of fuel is injected during each combustion cycle.

“The combination of injection pressure at 2,500 bar and i-ART technology gives the customer an engine with high performance, improved fuel economy and considerably lower emissions,” says Michael Fleiss.

The diesel also features refinements such as a state-of-the-art twin-turbo, reduced friction and a smart valve solution on the cooling system for a more rapid heat-up phase after a cold start.

Volvo V40

V40 D4 with fuel consumption at 3.3 l/100 km

Fuel consumption in a Volvo V40 D4 with a manual gearbox is down to 3.3 l/100 km (EU Combined), which corresponds to CO2 emissions at 85 g/km. The figure for the V40 Cross Country is 4.0 l/100 km (104 g/km) with the manual gearbox.

The four-cylinder petrol turbo T5 has 245 hp and 350 Nm of torque. Fuel consumption in a Volvo V40 with the 8-speed automatic is 5.8 l/100 km (136 g/km). All figures are preliminary.

Introduced in 2013

The first two-litre, four-cylinder Drive-E engines (called Volvo Engine Architecture [VEA] during the development phase) were launched in autumn 2013. From May 2014, all new Volvo models, except the XC90, will be available with engines from the new powertrain family.

Теги: volvo женева 2014 украина

2016 Volvo XC90 Fuel Consumption


Записи по принципу Рандом:

самые интересные для Вас статьи, подобранные по важим запросам:

Метки: ,

Комментирование закрыто.